آمار جمعیت شناسی بازی های موبایل
دادههای سال 2022 در مورد سهم بازار و هزینهها
بازی های موبایلی از اولین نسخه شناخته شده خود در سال 1994 فاصله زیادی گرفته است. در آن سال، “هاگنوک ام.تی 2000” راه اندازی شد و اولین تلفن همراه با یک بازی از پیش نصب شده “تتریس” بود. با در نظر گرفتن استاندارد های امروزی، بازی کردن در یک دستگاه تلفن همراه حجیم با صفحه نمایش کوچک و دارای نور پسزمینه و دکمههای فیزیکی، ممکن است بیشتر دشوار به نظر برسد تا لذت بخش!
با این حال، قبل از ورود گوشیهای هوشمند با صفحه لمسی، برنامهها و بازیهایی که با استفاده از راهکارهای نرمافزار ی توسعه برنامههای پیشرفته ساخته شده اند، بازیهای موبایل اینگونه بودند. همانطور که تلفن های همراه در طول سال ها تکامل پیدا کردند، بازی هایی که به طور ویژه برای این دستگاه ها ساخته می شدند نیز پیشرفت کردند. و با افزایش تعداد بازی های موبایل، بازار و مخاطبان آن نیز افزایش می یابد. در این مقاله، اطلاعات آماری مربوط به بازی های موبایلی را با شما به اشتراک می گذاریم.
آمار عمومی بازی موبایل
قبل از اینکه عمیقتر به جمعیتشناسی صنعت بازیهای موبایل بپردازیم، اجازه دهید ابتدا نگاهی به وضعیت صنعت بازیهای موبایلی که در شکلهای زیر منعکس شده است، بیاندازیم.
- در سال 2020، بازی های موبایلی بالاترین درآمد را در بازار جهانی بازی به دست آورند که بالغ بر 77.2 میلیارد دلار بود.
- بازیهای موبایلی 59 درصد از درآمد جهانی بازی را در سال 2021 به خود اختصاص دهد.
- 22.8 درصد از درآمد بازی های موبایلی در ایالات متحده در سه ماهه اول سال 2021، از دسته بازی های پازلی بوده است.
- بازی های موبایل بیشترین درآمد را با 13.2 میلیارد دلار در رده بازی های رایگان ایالات متحده به دست آورده اند.
- پیشبینی میشود که ارزش بازار جهانی این بازیها تا سال 2023 از مرز 200 میلیارد دلار فراتر رود.
- با بیش از 2.3 میلیون دانلود تا ژانویه 2021، "مابین ما" به پیشروترین برنامه بازی در ایالات متحده برای دستگاه های اندروید تبدیل شده است.
- از نظر درآمد، "استاد سکه" با 45.57 میلیون دلار از ژانویه 2021، در صدر فهرست برنامه های بازی در فروشگاه گوگل پلی ایالات متحده قرار دارد.
- برای آیفونها، "روبلاکس" بهعنوان محبوبترین برنامه بازی بر اساس آمار کاربران فعال روزانه شناخته شد که تا آوریل 2021 به 5.75 میلیون نفر رسید.
- جمعیت گیمر های موبایل در سال 2020 به 2.6 میلیارد نفر افزایش یافت.
- تا سال 2023، بازیهای موبایلی همچنان سریعترین بخش در حال رشد در بازار بازیها خواهند بود.
Warning: Undefined array key "iq_column_chart_yaxis_number_format" in /home/ifandi/domains/ifandis.ir/public_html/wp-content/plugins/graphina-elementor-charts-and-graphs/elementor/charts/Column_Chart.php on line 437
Warning: Undefined array key "iq_column_chart_yaxis_locale" in /home/ifandi/domains/ifandis.ir/public_html/wp-content/plugins/graphina-elementor-charts-and-graphs/elementor/charts/Column_Chart.php on line 438
توزیع درآمد بازی های موبایل در ایالات متحده
در سه ماهه اول سال 2021 بر اساس ژانر
No Data Found
جمعیت عمومی گیمر های بازی موبایل
گیمر های بازی موبایل گروه متنوعی از افراد نقاط مختلف جهان و طبقات مختلف زندگی هستند. در این بخش، برخی از ویژگی های عمومی جمعیت بازی های موبایلی در ایالات متحده و سراسر جهان را با شما به اشتراک می گذاریم.
- 57.7 درصد از گیمر های موبایل در ایالات متحده مرد و 42.3 درصد زن هستند.
- از سال 2021، 34.1٪ از افرادی که در ایالات متحده با موبایل بازی می کنند، متعلق به گروه با درآمد بالا هستند.
- چین بیشترین جمعیت گیمرهای موبایل را دارد این عدد در سال 2021 به 563.7 میلیون نفر بوده است.
- 32.7 درصد از گیمرهای موبایل مستقر در ایالات متحده بین 25 تا 34 سال سن دارند که بزرگترین گروه سنی نیز می باشد.
- در سال 2021، ایالات متحده بالاترین ضریب نفوذ (46.8٪) و پس از آن کره جنوبی (44.9٪) و چین (38.8٪) بوده است.
آمار بازی موبایلی که پیش فرض های جنسیتی را میشکند!
بازی یا گیم، به طور کلی، فعالیتی است که اغلب با مردان مرتبط است. و برای مدت طولانی، بازار بازی عمدتاً مخاطبان مرد را هدف قرار داده است.
- 44 درصد از بازیهای پردرآمد در فروشگاه گوگل پلی دارای شخصیتهای مرد به عنوان نماد برنامه هستند.
- 40 درصد از مردان احساس می کنند که در صنعت بازی با زنان و مردان به طور مساوی رفتار می شود.
- 60 درصد از مردان اظهار داشتند که بازی های موبایلی را انجام می دهند زیرا این کار باعث ایجاد حس خوب در آنها می شود.
- 24 درصد از گیمرهای موبایل در ایالات متحده "جویای هیجان " هستند.
با این حال جمعیت بازی های موبایلی بسیار متنوع تر شده است. طبق مطالعهای که توسط "نیوزو" و "گوگل پلی" انجام شده است، به نظر میرسد که حضور و مشارکت گیمرهای زن بسیار مهمتر از آن چیزی است که بسیاری از توسعهدهندگان بازی فکر میکنند در دادههای جمعیتی بازیهای موبایلی 2020 منعکس شده است.
- کمتر از 28 درصد از صنعت بازی را زنان، دو جنسیتی ها یا سایر اقلیت های جنسیتی تشکیل می دهند.
- 49 درصد از گیمرها در ایالات متحده زن هستند.
- هنوز در ایالات متحده، 65 درصد از زنان بین 10 تا 65 سال بازی های موبایلی انجام می دهند.
- 64 درصد از گیمرهایی که در ایالات متحده بازی با موبایل را ترجیح می دهند، زن و 38 درصد مرد هستند.
- زنان 25 درصد بیشتر از مردان بازی های موبایل را انجام می دهند.
- 76 درصد از گیمرهای موبایلی که بازی های پازلی انجام می دهند زن هستند.
- 43 درصد از زنان حداقل پنج بار در هفته و 38 درصد از مردان به همان اندازه بازی های موبایل را انجام می دهند.
- 36 درصد از گیمرهای زن فقط در اوقات فراغت خود یا در رویدادهای اجتماعی بازی های موبایلی انجام می دهند.
- در همین حال، 48 درصد از زنان اعتراف کردند که بازی مورد علاقه آنها در موبایل، پازل است.
- 60 درصد از زنانی که بازی های موبایلی انجام می دهند معتقدند 30 درصد از بازی های موبایل برای مخاطبان زن ساخته شده است.
مردان و زنان نیز واکنشهای متفاوتی نسبت به شرکت کردن در بخش بازیهای موبایلی دارند.
- 57 درصد از مردان و تنها 29 درصد از زنان به عنوان گیمر شناخته می شوند.
- 60 درصد از مردان اظهار داشتند که بازی های موبایلی را انجام می دهند زیرا این کار باعث ایجاد حس خوب در آنها می شود.
- 70 درصد از مردان وقتی برای یک بازی جدید پول پرداخت می کنند، احساس خوب، هیجان زده یا رضایت می کنند. در همین حال، تنها 58 درصد از زنان همین احساس را دارند.
- 23 درصد از زنان از خرج کردن پول در یک بازی پشیمان هستند در حالی که تنها 16 درصد از مردان اینطور فکر میکنند.
درصد ترجیح موبایل بر دیگر پلتفرم های بازی بر اساس جنسیت
No Data Found
آمار هزینه ها برای بازی های موبایل
گیمرهای موبایل برای خرید بازی های پولی یا خریدهای درون برنامه ای در برنامه های بازی رایگان یا هر دو هزینه می کنند. در سالهای 2020 و 2021، بخش بازیهای موبایل رشد قابلتوجهی در هزینههای مصرفکننده داشته است که میتوان آن را به دستورات ماندن در خانه به مدت طولانی، به دلیل همهگیری بیماری کرونا نسبت داد. تنها در سه ماهه اول سال 2021، مصرف کنندگان در مجموع 22.2 میلیارد دلار برای خریدهای مربوط به بازی های موبایلی هزینه کرده اند.
- هزینه های مصرف کننده در سطح جهانی در سه ماهه اول 2021 نسبت به سه ماهه اول 2020، 25 درصد افزایش یافته است.
- در سه ماهه اول 2021 گوگل پلی 13 میلیارد دلار از طریق مصرف کنندگان هزینه شده است. این در حالی است که در مجموع 9.2 میلیارد دلار برای بازی های موجود در اپ استور هزینه شده است.
- 38 درصد از گیمرهای موبایل در سراسر جهان مایل به پرداخت هزینه برای بازی هستند.
- 33 درصد از گیمر های زن برای بازی های موبایل پول می پردازند در حالی که این رقم برای مردان 52 درصد است.
- با این حال، زنان در خریدهای درون برنامه ای (4.5٪) بیشتر از مردان (3.3٪) هزینه می کنند.
- بازیهای موبایل توانستند در سال 2021 بهطور متوسط تا 61.16 دلار برای هر کاربر هزینه ایجاد کنند.
- "پابجی" پرفروشترین بازی موبایل سه ماهه اول 2021 شد و پس از آن "افتخار پادشاهان"و "اثر جنشین" قرار گرفتند.
عادات خرج کردن مصرف کننده نیز بسته به جمعیت سنی بازی های موبایلی متفاوت است. مطالعهای که توسط "سل سل" انجام شده است به عادات خرج کردن گیمرهای جوانتر از سنین 6 تا 15 سال که در ایالات متحده زندگی میکنند، میپردازد. در این مطالعه، که هدف نظرسنجی سن خاصی از جمعیت شناختی نیست؛ بلکه والدین آنها هستند. تمرکز این مطالعه دریافت نظر 2000 نفر از والدین در مورد خریدهای درون برنامه ای فرزندانشان در بازی های رایگان است.
- به گفته 31 درصد از والدین، بازی موبایلی که فرزندانشان بیشترین هزینه را برای آن انجام میدهند، " فورتنایت" است.
- تقریباً 50 درصد از والدین به فرزندان خود اجازه نمیدهند بدون اجازه خریدهای درون برنامهای انجام دهند. در همین حال، بیش از 40٪ از والدین اجازه می دهند که این اتفاق بیفتد.
- 62 درصد از گیمرهای موبایل زیر 13 سال از قبل خریدهای درون برنامه ای انجام میدادند.
- 31.1 درصد از والدین خریدهای درون برنامه ای فرزندانشان را تأیید می کنند.
- بیش از 40 درصد از والدینی که خریدهای درون برنامه ای فرزندانشان را تایید می کنند، محدودیت بودجه 10 دلار در ماه در نظر میگیرند.
- از سوی دیگر، 23 درصد از والدین اجازه میدهند که هزینه بازیهای موبایلی فرزندانشان به بیش از 50 تا 100 دلار در ماه برسد.
- علاوه بر این، بیش از 67 درصد از والدین نگران هستند که فرزندانشان برای خرید بازی های موبایلی بیش از حد هزینه کنند.
- در همین حال، بین والدین از هر 10 نفر فقط 4 نفر برای خریدهای غیرمجاز فرزندانشان درخواست بازپرداخت می کنند.
تاثیر کووید-19 بر گیمر های موبایل
بازی های موبایلی یکی از معدود صنایعی است که تحت تأثیر منفی شیوع ویروس کوید-19 قرار نگرفته است. در واقع، این بخش از صنعت بازی در بحبوحه ی این همه گیری در حال پیشرفت است. اما همهگیری چگونه بر گیمر های بازیهای موبایل تأثیر میگذارد؟ در این بخش به آمارهایی می پردازیم که تغییرات رفتار گیمرهای موبایل را نظاره می کنند.
- 70 درصد از گیمرها در سراسر جهان زمان بیشتری را صرف بازیهای موبایلی در طول همهگیری میکنند.
- در همین حال، 65 درصد از گیمر های بازی های موبایلی گزارش دادند که جلسات بازی آنها طولانی تر شده است.
- گوگل همچنین افزایش 10 درصدی در میانگین مشارکت در بازی های موبایلی در طول همه گیری را گزارش کرده است.
- 45 درصد از گیمرهای موبایل، به ویژه در گروه سنی 25 تا 34 سال، بازی های جدید بیشتری خریداری می کنند.
- 36 درصد از گیمر های موبایل به دلیل به روز رسانی های جدید، به بازی های مورد علاقه قبلی خود بازگشتند.
- علاوه بر این، 49 درصد از گیمرها اظهار داشتند که نوستالژی آنها را ترغیب به دانلود مجدد بازی های قدیمی موبایل کرده است.
- در سال 2020، 55 درصد استفاده از بازی های موبایل صرف بازی های اصلی شد. بازیهای معمولی 43 درصد از زمان بازی و بازیهای کازینویی 2 درصد را تشکیل میدهند.
- نصبهای اولیه بازیهای موبایل نیز 5 درصد افزایش یافت و این تعداد در سه ماهه اول سال 2021 به 14 میلیارد رسید.
Warning: Undefined array key "iq_column_chart_yaxis_number_format" in /home/ifandi/domains/ifandis.ir/public_html/wp-content/plugins/graphina-elementor-charts-and-graphs/elementor/charts/Column_Chart.php on line 437
Warning: Undefined array key "iq_column_chart_yaxis_locale" in /home/ifandi/domains/ifandis.ir/public_html/wp-content/plugins/graphina-elementor-charts-and-graphs/elementor/charts/Column_Chart.php on line 438
5 ویژگی فعالیت اجتماعی گیمر های موبایل
در طول همه گیری کرونا
No Data Found
بازی های موبایلی به عنوان یک مرتبط اجتماعی
بازی های موبایلی به چیزی بیش از یک پلتفرم برای سرگرمی شخصی تبدیل شده است. به ویژه، به یک پلتفرم قانونی برای صنعت رو به رشد ورزش های الکترونیکی تبدیل شده است. همچنین، به کانالی برای فعالیت های اجتماعی در بین بازیکنان از نقاط مختلف جهان تبدیل شده است. به نظر میرسد که توسعهدهندگان بازیهای موبایل متوجه شدهاند که تعامل بازیکنان چقدر اهمیت دارد، زیرا در حال حاضر بازیهای بیشتری به ویژگیهای اجتماعی ای مجهز شدهاند که به بازیکنان اجازه میدهد در زمان واقعی با دوستان و سایر بازیکنان ارتباط برقرار کنند و همچنین قبیله یا تیم ایجاد کنند. نیاز به حس کردن جامعه در بخش بازیهای موبایل، تنها در طول همهگیری افزایش یافته است. این نیاز به جایی رسیده است که ویژگی های اجتماعی به یکی از انگیزه های خرید یا دانلود بازی موبایل تبدیل شده است.
منبع: FinanceOnline
لینک های سریع
تماس با ما
- پارک علم و فناوری پردیس، نوآوری یک، ساختمان صادق
- 021-76251127
- info(at)ifandis.ir
تمامی حقوق متعلق به فندیس میباشد.