آمار رصد رسانه های اجتماعی
تجزیه و تحلیل داده ها و سهم بازار در سال 2022
از آنجایی که رسانههای اجتماعی هم قدرتمند و هم به طور بالقوه خطرناک هستند، منطقی است که بخواهید هر اشاره ای به برند تجاری خود را به صورت آنلاین دنبال کنید. نظارت بر رسانههای اجتماعی به شما امکان میدهد از نظرات دیگران در مورد کسبوکارتان، از بررسیها گرفته تا سؤالات درباره محصول و حتی شکایات مربوط به خدمات که مشتریانتان بهصورت آنلاین پست میکنند، مطلع شوید.
در این مقاله، ما قصد داریم به برخی از آخرین گزارش ها و آمار نظارت بر رسانه های اجتماعی که در حال حاضر چشم انداز بازاریابی را شکل می دهند، نگاه کنیم. ما همچنین به بهترین روشها برای نظارت بر رسانههای اجتماعی و برخی از بهترین نرم افزارها که میتوانند در این زمینه به شما کمک کنند، خواهیم پرداخت.
آمار رشد بازار رسانه های اجتماعی
نقش رسانه های اجتماعی در چشم انداز بازاریابی به طور قابل توجهی در دهه گذشته تکامل یافته است. با بیش از 4.5 میلیارد کاربر فعال رسانههای اجتماعی در سراسر جهان، پلتفرمهای رسانههای اجتماعی فرصتهای بیشتری را برای کسبوکارها فراهم میکنند تا به مخاطبان هدف گستردهتری دست یابند و با مجموعه مشتریان در حال حاضر خود به شیوهای تعامل کنند که قبلاً هرگز امکانپذیر نبوده است.
بنابراین، توسعه یک برنامه رسانه اجتماعی به بخشی ضروری از استراتژی های بازاریابی هر برند تبدیل شده است. اگرچه تبلیغات تلویزیونی، چاپی و رادیویی همچنان مناسب هستند، اما ظهور رسانه های اجتماعی رقابت در بازاریابی بسیاری از مشاغل را تغییر داده است. از طریق استفاده ماهرانه از کانالهای اجتماعی، حتی کسبوکارهای کوچک با منابع کمتری برای بازاریابی، میتوانند هویت منحصربهفردی برای برندهای خود ایجاد کنند و به طور بالقوه در صنایع مربوطه خود رهبر شوند.
با توجه به افزایش نفوذ موبایل، تبلت و سایر دستگاه های الکترونیکی، پلتفرم های رسانه های اجتماعی معدن طلای بازاریابی را ایجاد کرده اند. به نوبه خود، رسانههای اجتماعی به کسبوکارها این امکان را میدهند تا تبلیغات حمایتی را برای مخاطبان هدف خود ارائه دهند. برای درک بهتر رشد رسانه های اجتماعی، در اینجا مجموعه ای از جدیدترین آمار رشد بازار رسانه های اجتماعی آورده شده است.
- از 159.68 میلیارد دلار در سال 2021، اندازه بازار جهانی رسانه های اجتماعی به 223.11 میلیارد دلار در سال 2022 با نرخ رشد مرکب سالانه 39.7 درصد رسید.
- در ایالات متحده، اندازه بازار سایت های شبکه های اجتماعی بین سال های 2017 تا 2022 به طور متوسط بیش از 20 درصد در سال افزایش یافته است.
- از سوی دیگر، بازار تحلیل رسانه های اجتماعی در سال 2021 به 3.2 میلیارد دلار رسید و پیش بینی می شود تا سال 2026 تا 9.3 میلیارد دلار رشد کند.
- انتظار میرود تا سال 2026، بازار به 833.50 میلیارد دلار با نرخ رشد مرکب سالانه 39 درصدی برسد.
- تنها در سال 2022، اندازه بازار سایت های شبکه های اجتماعی 15.6 درصد رشد کرد و به 72.2 میلیارد دلار رسید.
آمار جمعیت شناسی کاربران شبکه های اجتماعی
نظارت بر رسانه های اجتماعی فراتر از جمع آوری بازخورد برای محصولات و خدمات شماست. علاوه بر این که بفهمید مخاطب هدف شما چه نگرشی به برند شما دارد، نظارت بر رسانههای اجتماعی نیز بینشهای ارزشمندی در مورد جمعیتشناسی کاربرانی که مخاطب شما هستند، ایجاد میکند. این تضمین میکند که کمپینهای بازاریابی رسانههای اجتماعی شما به افراد مناسبی دسترسی پیدا میکنند که ممکن است علاقهمند به خرید محصولات یا استفاده از خدمات برند شما باشند.
در نظارت بر رسانههای اجتماعی، دادههای جمعیتی برای درک اینکه کدام گروه از مخاطبان و شبکهها شایسته توجه شما هستند، کلیدی است. دانستن اطلاعات جمعیتی خریداران بالقوه شما نیز می تواند به شما در تنظیم دقیق استراتژی بازاریابی کمک کند. به این ترتیب، میتوانید یک برنامه بازاریابی رسانههای اجتماعی مبتنی بر داده ارائه دهید که میتواند فرصتهای بهتری برای افزایش نرخ تعامل به شما بدهد.
برای اینکه نگاهی اجمالی به فعال ترین کاربران در رسانه های اجتماعی داشته باشید، در زیر جدیدترین آمار جمعیتی رسانه های اجتماعی برای سال 2022 و بعد از آن را گردآوری کرده ایم. با دانستن تعداد کاربران شبکه های اجتماعی امروزی بر اساس دسته بندی های مختلف، می توانید شروع به شناسایی مخاطبانی کنید که بیشتر می خواهید به آن ها جذب کنید. بسته به نوع کسب و کاری که دارید و محصولاتی که ارائه می کنید، می توانید گروه خاصی از مخاطبان را بر اساس سن، موقعیت مکانی، عنوان شغلی، تحصیلات، سطح درآمد یا خلق و خو هدف قرار دهید.
- هر ماه بیش از 2.91 میلیارد کاربر فعال در فیس بوک وجود دارد.
- میانگین زمان صرف شده توسط کاربران فیس بوک در روز 33 دقیقه است.
- 51.8 درصد از کاربران اینستاگرام مرد هستند.
- بر اساس گروه سنی جمعیتی، بزرگترین و فعال ترین کاربران تیک تاک بین 10 تا 19 سال سن دارند.
- تعداد کاربران فعال روزانه توییتر 211 میلیون نفر است که در سال گذشته 187 میلیون کاربر افزایش یافته است.
- 44 درصد از مردم از تگ فروشگاهی اینستاگرام برای مرور محصولات و خرید از برندها استفاده می کنند.
- کاربران شبکه های اجتماعی 25 تا 35 ساله بزرگترین گروه استفاده کننده از فیس بوک، از نظر سنی هستند.
- 48.4 درصد از کاربران اینستاگرام زن هستند.
- تقریباً 40 درصد از نسل زد نشان می دهد که آنها شخصاً تحت تأثیر برند هایی هستند که در تیک تاک می بینند.
- میانگین زمان صرف شده توسط کاربران تیک تاک در روز 89 دقیقه است.
- 22 درصد از کاربران لینکدین روزانه به این پلتفرم دسترسی دارند، در حالی که 63 درصد به صورت هفتگی از این سرویس استفاده می کنند.
Warning: Undefined array key "iq_column_chart_yaxis_number_format" in /home/ifandi/domains/ifandis.ir/public_html/wp-content/plugins/graphina-elementor-charts-and-graphs/elementor/charts/Column_Chart.php on line 437
Warning: Undefined array key "iq_column_chart_yaxis_locale" in /home/ifandi/domains/ifandis.ir/public_html/wp-content/plugins/graphina-elementor-charts-and-graphs/elementor/charts/Column_Chart.php on line 438
رشد کاربران شبکه های اجتماعی در ایالات متحده
No Data Found
محبوبترین نرم افزار های رصد شبکه های اجتماعی
- HubSpot Marketing یک پلتفرم بازاریابی است که به شما امکان می دهد تلاش هایتان برای بازاریابی رسانه های اجتماعی مقیاس کنید.
- Mayple یک پلتفرم بازاریابی مبتنی بر وب است که به شما کمک می کند کمپین های خود را در پلتفرم های مختلف رسانه های اجتماعی نظارت و مدیریت کنید.
- Lucidya یک ابزار نظارت بر رسانههای اجتماعی مبتنی بر هوش مصنوعی است که به شما امکان میدهد تمام بحثهای مشتری و اشارهها به برند را به گزارشها و بینشهای عملی تبدیل کنید.
- Semrush دارای ابزارهای پیشرفته نظارت بر رسانه های اجتماعی است که به شما کمک می کند با مخاطبان خود تعامل کنید، توجه را به برند خود جلب کنید و نرخ تبدیل را افزایش دهید.
- Influenex یک پلتفرم بازاریابی تأثیرگذار است که به کسب و کارها امکان می دهد در پلتفرم های مختلف رسانه های اجتماعی به جستجو، مدیریت، تجزیه و تحلیل و تماس با اینفلوئنسر ها بپردازند. این راه حل به شما امکان بررسی هزاران اینفلوئنسر ها را میدهد تا بتوانید بهترین فردی را که می تواند در کمپین های بازاریابی اجتماعی با شما همکاری کند، پیدا کنید.
آمار عمومی استفاده از رسانه های اجتماعی
پلتفرم های رسانه های اجتماعی ابزارهای قدرتمندی برای ایجاد آگاهی از برند، دریافت سرنخ و تعامل مستقیم با مصرف کنندگان آنلاین هستند. برای اکثر برندها، رسانه های اجتماعی به عنوان یک فضای مجازی مهم و تاثیرگذار عمل می کنند که در آن می توانند تجارت خود و محصولات و خدماتی را که ارائه می دهند به صورت دیجیتال تبلیغ کنند. با توجه به تعداد زیادی از کاربران فعال رسانههای اجتماعی، استفاده از بازاریابی رسانههای اجتماعی به کسبوکارها کمک میکند تا در عرض چند ثانیه پس از ارسال مطالب تبلیغاتی در پلتفرمهای مختلف رسانههای اجتماعی، به مخاطبان بیشتری دست یابند.
با این حال، بازاریابی رسانه های اجتماعی به ارائه تبلیغات دیجیتال به مشتریان شما از طریق سایت های شبکه اجتماعی ختم نمی شود. استفاده از ابزارهای نظارت بر رسانه های اجتماعی به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی دیجیتال، می تواند به شما در شناسایی و تعیین آنچه در مورد تجارت شما گفته می شود و همچنین نگرش کاربران آنلاین در مورد برند شما کمک کند. حتی بهتر از آن، نظارت بر رسانههای اجتماعی به شما امکان این را میدهد که اشارههای مثبت و منفی برندتان را دنبال کنید ، استراتژیهای کسبوکار خود را بهبود بخشید و خطاهای موجود در کمپینهای خود را تصحیح کنید.
علاوه بر این، دانستن اینکه کاربران آنلاین چگونه وقت خود را در رسانه های اجتماعی می گذرانند، می تواند به شما کمک کند تا استراتژی های بازاریابی دیجیتال خود را اصلاح کنید و ببینید کدام کمپین های بازاریابی رسانه های اجتماعی احتمالا بهترین و بدترین عملکرد را دارند. در اینجا چند آمار مربوط به استفاده از رسانه های اجتماعی قید شده است که می تواند به شما ایده بهتری از فعالیت های کاربران رسانه های اجتماعی و نحوه جلب توجه آنها بدهد.
- حدود 58.4 درصد از کل مردم جهان کاربران فعال رسانه های اجتماعی هستند.
- مردم به طور متوسط 2 ساعت و 27 دقیقه از وقت خود را در شبکه های اجتماعی می گذرانند.
- 93.4 درصد از کل کاربران اینترنت دارای حساب های رسانه های اجتماعی هستند.
- 84 درصد از کاربران شبکه های اجتماعی در ایالات متحده بین 18 تا 29 سال سن دارند.
- امروزه تقریبا 4.62 میلیارد کاربر فعال رسانه های اجتماعی وجود دارد.
- 43 درصد از جمعیت جهان در طول بحران کوید-19 زمان بیشتری را در رسانه های اجتماعی سپری کردند.
- تقریباً 91 درصد از همه کاربران رسانه های اجتماعی از دستگاه های تلفن همراه خود برای دسترسی به پلتفرم های مختلف رسانه های اجتماعی استفاده می کنند.
Warning: Undefined array key "iq_column_chart_yaxis_number_format" in /home/ifandi/domains/ifandis.ir/public_html/wp-content/plugins/graphina-elementor-charts-and-graphs/elementor/charts/Column_Chart.php on line 437
Warning: Undefined array key "iq_column_chart_yaxis_locale" in /home/ifandi/domains/ifandis.ir/public_html/wp-content/plugins/graphina-elementor-charts-and-graphs/elementor/charts/Column_Chart.php on line 438
پر استفاده ترین پلتفرم های رسانه های اجتماعی جهان
بر اساس کاربران فعال (به میلیارد)
No Data Found
آمارهای رصد استفاده تجاری از رسانه های اجتماعی
رسانه های اجتماعی به طور مداوم در حال تحول هستند و برای همگام شدن با زمان، نظارت بر فعالیت های اجتماعی مشتریان در رابطه با برندتان برای شما مهم است. این شامل شناسایی دقیق پلتفرمهای اجتماعی ای است که مشتریان بیشتر استفاده میکنند و بالاترین نرخ تعامل را ایجاد میکنند؛ همچنین ردیابی هشتگها، کلمات کلیدی و ذکر برند شما. توجه به معیارهای کلیدی مانند احساسات اجتماعی، بازگشت سرمایه اجتماعی، و سهم اجتماعی از صدا نیز می تواند به شما کمک کند تا از مخاطبان خود و روندهای فعلی رسانه های اجتماعی در این صنعت مطلع شوید.
دنبال کردن مکالمات و پیگیری تعامل رسانه های اجتماعی راه های موثری برای سرمایه گذاری در شبکه های رو به رشد شما هستند. با دانستن اینکه مشتریان شما چه کسانی هستند و در مورد سازمان شما چه می گویند، می توانید به راحتی در تعاملات و گفتگوهای قدرتمند در رسانه های اجتماعی شرکت کنید. این به طور قابل توجهی شانس شما را برای جلب نظر مشتری افزایش می دهد و به آنها فرصت های منحصر به فردی برای تعامل با برند شما می دهد. در زیر، آمارهای جالبی را مشاهده خواهید کرد که نشان میدهد نظارت بر رسانههای اجتماعی چقدر برای مشاغل با هر شکل و اندازه اهمیت دارد.
- 51 درصد از برندها از نظارت بر رسانه های اجتماعی به عنوان بخشی از تلاش های بازاریابی خود استفاده می کنند.
- 63 درصد از تیم های بازاریابی بر این باورند که نظارت بر معیارهای رسانه های اجتماعی در سال های آینده اهمیت بیشتری پیدا خواهد کرد.
- اکثر کسب و کارها بر این باورند که یافتن مشتریان جدید 7 برابر دشوارتر از حفظ مشتریان فعلی است.
- 63 درصد از تیم های بازاریابی بر این باورند که نظارت بر معیارهای رسانه های اجتماعی در سال های آینده اهمیت بیشتری پیدا خواهد کرد.
- متوسط نرخ پاسخگویی برند برای مشاغل در همه صنایع کمتر از 25٪ است.
- 71 درصد از کسبوکارها معتقدند که نظارت بر رسانههای اجتماعی بینشهای ارزشمندی را برای مصرفکننده به آنها ارائه میدهد که میتوانند با سایر بخشها به اشتراک بگذارند.
تاثیر رصد بر رسانه های اجتماعی بر آمار بازاریابی
رسانههای اجتماعی راه مناسبی را برای افراد فراهم میکند تا با برندهایی که دنبال میکنند و همچنین با سایر مصرفکنندگانی که علاقهای مشابه با آنها دارند، تعامل داشته باشند. بنابراین، چه کسبوکار شما در رسانههای اجتماعی فعال باشد یا نه، به احتمال زیاد، برخی از مشتریان شما از طریق پلتفرمهای رسانههای اجتماعی مختلف در حال بحث و تبادل نظر با برند شما هستند.
امروزه بسیاری از مصرف کنندگان آنلاین به رسانه های اجتماعی روی می آورند تا درباره برندهای مورد علاقه خود و محصولاتی که امتحان کرده اند صحبت کنند. همچنین در اینجاست که آنها اغلب پیشنهادات و بازخوردهای خود را مطرح می کنند و وقتی با یک تجربه بد با یک برند خاص مواجه می شوند، شکایت می کنند. به عنوان یک صاحب کسب و کار یا یک مدیر بازاریابی، این مسئولیت شماست که به سوالات مشتریان پاسخ دهید و به طور مثبت با پست های رسانه های اجتماعی که در آنها تگ شده اید تعامل برقرار کنید. یک استراتژی موثر نظارت بر رسانه های اجتماعی می تواند یک تغییر رویه برای کسب و کار شما باشد. اول، تصویر کاملی از هر چیزی که به برند شما در پلتفرم های مختلف رسانه های اجتماعی مربوط می شود را به شما می دهد. مهمتر از آن، نظارت بر رسانه های اجتماعی بینش عمیق تری در مورد بحث های آنلاینی که در مورد برند شما در سایت های شبکه های اجتماعی انجام می شود، به شما ارائه می دهد.
- 54 درصد از کاربران اینترنت برای تحقیق درباره محصولات به شبکه های اجتماعی روی می آورند.
- 80 درصد از تمام توییتهای مربوط به خدمات مشتری منفی هستند.
- تقریباً 96 درصد از همه مشتریان ناراضی به برندها اطلاع نمی دهند، اما احتمالاً به دوستان خود در مورد آن در رسانه های اجتماعی می گویند.
- 49 درصد از مصرف کنندگان آنلاین به دلیل کیفیت پایین محصولات یا پشتیبانی مشتری، برندها را در رسانه های اجتماعی آنفالو می کنند.
- 49 درصد از خریداران آنلاین به توصیه های اینفلوئنسرها در رسانه های اجتماعی وابسته هستند.
- کسبوکارها وقتی به شکایات مربوط به برند خود در رسانههای اجتماعی پاسخ میدهند، میتوانند حمایت از مشتری را تا 25 درصد افزایش دهند.
- از طریق نظارت بر رسانه های اجتماعی، برندها می توانند میزان فعالیت خود را تا حدود 25 درصد افزایش دهند.
- از سایر دلایلی که خریداران آنلاین برندها را آنفالو می کنند، 45 درصد محتوای نامربوط و تبلیغات زیاد است.
Warning: Undefined array key "iq_column_chart_yaxis_number_format" in /home/ifandi/domains/ifandis.ir/public_html/wp-content/plugins/graphina-elementor-charts-and-graphs/elementor/charts/Column_Chart.php on line 437
Warning: Undefined array key "iq_column_chart_yaxis_locale" in /home/ifandi/domains/ifandis.ir/public_html/wp-content/plugins/graphina-elementor-charts-and-graphs/elementor/charts/Column_Chart.php on line 438
بیشترین دلایلی که مشتریان برند ها را در شبکه های اجتماعی آنفالو میکنند
No Data Found
نظارت بر رسانه های اجتماعی: کلید بازاریابی موثر رسانه های اجتماعی
خوشبختانه ، امروزه پلتفرم های نظارتی رسانه های اجتماعی زیادی در بازار موجود است. او شما آن را در دست دارید؛ مجموعه ای قانع کننده و با دقت انتخاب شده از آخرین آمار نظارت بر رسانه های اجتماعی در سراسر جهان. گزارشها و دادهها دروغ نمیگویند ؛کسبوکارهایی که برنامه نظارت بر رسانههای اجتماعی قوی ای دارند، شانس بهتری برای پیشی گرفتن از رقبا و دستیابی به بازار هدف گستردهتری دارند. همانطور که رسانه های اجتماعی با زندگی روزمره مصرف کنندگان آنلاین ادغام می شوند، پیگیری آنچه دیگران در مورد برند شما می گویند می تواند به شما کمک کند تا برای مشتریان خود مناسب تر، جذاب تر و خواستنی تر شوید.
نظارت بر رسانههای اجتماعی کار زیادی میطلبد؛ اما با استراتژیها و ابزارهای مناسب ، شما در مسیر بهبود روابط خود با مشتریان و افزایش آگاهی از برند تان گام بر میدارید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آخرین آمار رسانه های اجتماعی، خوب است آخرین مجموعه ما از روندها و گزارش های کلیدی را نیز بررسی کنید.
منبع: FinanceOnline
لینک های سریع
تماس با ما
- پارک علم و فناوری پردیس، نوآوری یک، ساختمان صادق
- 021-76251127
- info(at)ifandis.ir
تمامی حقوق متعلق به فندیس میباشد.